28 maart 2014

Pffff moeilijk dit maar ik ga het toch vertellen!

Van de week weer heerlijk zitten borduren want had bij Cindy en Corrie het patroontje van Sjaak aangevraagd om mee te doen aan de challenge van Ons borduurkaartenblog, wat een superleuk patroon heeft Sjaak speciaal gemaakt voor de challenge, maar ja het is niet 1, 2, 3 klaar, gelukkig wel steekjes 1-7 dus dat is dan wel weer fijn. Heb mijn kaartje weer met veel plezier gemaakt, zo leuk om te borduren voor de afwisseling, eventjes je verstand op nul en gaan met die banaan. En had ik ook wel eventjes nodig voor de afleiding om mijn gedachten alleen maar op mijn draad en naald gericht te hebben want de emoties maken momenteel wel overuren in mijn koppie. Heb getwijfeld of ik het hier wel zou zeggen, want het is toch niet iets wat je over straat gaat schreeuwen maar doe het toch maar want weet ook niet hoe het allemaal gaat verlopen en ben misschien over een paar weekjes eventjes niet meer zo vaak aanwezig. Nou Aniet niet zo langdradig nou daar komt die dan ...... pffff moeilijk dit maar ben vorige week naar de tandarts geweest omdat er een stukje van mijn kroon was afgebroken en nadat er weer foto's genomen waren hebben we besloten dat, ja schrik niet en niet gaan lachen, de tijd nu toch is aangekomen dat het beter is om een kunstgebit te nemen, zo dat is eruit. Maar man oh man wat heeft me dat veel tranen gekost vooral het afgelopen weekend, wist dat het er ooit aan zat te komen maar nu het moment daar is wist ik niet dat het zo een emotionele impact zou hebben, dat had ik niet verwacht. En bang dat ik ben joh dat wil je niet weten, nachtmerries dat overal waar ik kwam mijn gebit eruit vloog, pffff en dan nog maar niet te spreken dat ik straks dat ding in moet, stel je voor dat ik het zo eng vind al dat plastic in mijn mond, ja wat dan kan moeilijk zonder gaan lopen, heb namelijk een stikfobie die ik gelukkig nu redelijk onder controle heb maar ben zo bang dat dat straks weer in volle hevigheid terug is. Maar goed ik zal je niet met mijn angsten vermoeien en heb gisteren met trillende handen heel stoer de afspraak gemaakt met de tandprotheticus en de kaakchirurg en als het goed is is op 15 mei mijn gebit klaar (alle afspraken voor die tijd zijn gemaakt, happen ook al zoiets brrrrr) en 9 april voor het eerst naar de kaakchirurg om het een en ander door te nemen want de tandarts heeft aangegeven om het onder volledige narcose te laten doen maar weet natuurlijk niet hoe de kaakchirurg daarover denkt. Zit hier nu met zweet in mijn handjes te tikken want schaam me ook een beetje om dit te schrijven, want bij een kunstgebit denk je toch niet aan iemand van bijna 49 jaar maar helaas pindakaas ik moet er nu toch echt aan geloven, zo erg dit. Je vraagt je nu misschien wel af eh maar waarom moet het dan .... nou zal mijn verhaal niet nog veel langer maken voordat het een boekwerk wordt, maar heb vroeger een tandarts gehad die mijn gebit helemaal verkeerd behandeld heeft en nogal verwaarloosd heeft, zelfs zo erg dat ze zei (ze had geen assistente) je hebt links een gaatje en begon dan rechts te boren en als je dan eh eh eh probeerde te zeggen zei ze "nou Anita stel je niet zo aan" en niet alleen ik maar die van alle patienten, de tandarts daarna heeft toen mijn hele mond gerestaureerd en dat ging een tijd goed maar in de loop van de tijd kreeg ik toch veel problemen met vooral mijn kiezen, ontsteking hier, ontsteking daar, hoeveel wortelkanaalbehandelingen ik al niet heb gehad, ze zijn niet meer te tellen. Maar op de foto's is heel duidelijk te zien dat die ontstekingen overal hebben gezeten en nog zitten onder mijn kiezen en dat is ook heel slecht voor de gezondheid want je kan daar heel veel klachten van krijgen en dan heb ik het niet over klachten in de mond maar zelfs je hart kan eronder gaan lijden, en dat risico wil je toch ook niet lopen ..... nou nu stop ik echt met schrijven, het lucht wel op dat ik het geschreven heb maar makkelijk vind ik het niet. Hier mijn kaartje voor het borduurchallengeblog van Corrie en Cindy


Bedankt weer voor de superleuke reacties op mijn vorige kaartje, heb er weer van genoten en gelukkig kwamen tussen de tranen door dan toch weer het bekende glimlachje van oor tot oor tevoorschijn. En zoals telkens weer zegt Aniet lieve bloggertjes aan de andere kant van het beeldscherm tot de volgende keer!

84 opmerkingen:

  1. Hoi Anita, Je borduurwerkje is super gelukt. Heel mooie kleuren heb je gebruikt. Ja wat naar met je gebit. Dat wordt inderdaad nog een heel traject!. Zal niet altijd even leuk zijn . Maar als alles achter de rug is ben je vast blij......... Want als ik zo lees is het helemaal niet oke in je mond en dan zal dit toch de beste oplossing zijn. Veel sterkte de komende tijd met al de bezoeken aan tandarts, kaakchirurg enz. O Nou vergeet ik je bijna te bedanken voor het meedoen met de uitdaging van ons borduurkaartenblog. Weer bedankt voor het meedoen, vooral omdat ik weet dat je borduren best lastig vindt. Knap gedaan!. Het ga je goed. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Aniet, super moi borduurwerk daar heb je in iedergeval veel afleiding van gehad! Echt vervelend allemaal wat je doorgemaakt hebt, maar heb je idt verhaal ook aan al je tandartsen chirurgen enzo verteld??? die kunnen je hierin zo goed helpen om niet bang te zijn enzo. Heel veel sterkte en zet door hoor meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Anita, allereerst wat een prachtig kaartje heb je weer gemaakt. Het ziet er echt heel mooi uit. Wat je gebit betreft, zal het een flinke stap zijn doe je hebt gezet, maar je doet het wel. Wel heel vervelend dat het is door een slechte tandarts hiervoor. Gelukkig heb je nu een tandarts die wel weet wat nodig is en al die ontstekingen lijken me niet gezond. Ik vind het goed dat je je verhaal hebt verteld. Het is niet iets om je voor te schamen. Ik denk dat er veel meer leeftijdsgenoten zijn die een gebit hebben maar dat je dit niet weet, omdat dit vaak niet iets is wat mensen vertellen. Heel veel sterkte en moed voor de komende tijd.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tandartsen in onze jeugd werkten heel anders dan die van tegenwoordig. Ik heb nooit een fluorbehandeling gehad. Een foto werd voor het eerst gemaakt op mijn dertigste. En alles wat gevuld kon worden is gevuld. En ook hier een kroon en kale plek in mijn gebit. We hebben gewoon de tijd niet mee gehad. Gelukkig dat onze kinderen dat niet mee hoeven te maken. Mijn meiden (17 en 12) hebben, gelukkig, nog nooit een gaatje gehad. Zit ook bovenop het goed poetsen van hun gebit. Maar meid schaam je niet. Straks heb je een mooi gebit. En de angst van klapperen is tegenwoordig ook niet meer nodig. Ze zijn veel knapper dan vroeger. Al lijkt me het trekken van het geheel geen pretje. Zorg tegen die tijd maar dat je je knutselspullen voor het grijpen hebt. Kan je je lekker af reageren. Lijk nu wel een beetje op jou. Dwaal gewoon een beetje af. Wilde even zeggen dat ik je kaartje weer super vind. Ja roze hé! dan kan het niet meer mis.
    Groetjes en heel veel sterkte Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Aniet
    Je kaartje is prachtig hoor en ja je verhaal wat minder leuk voor jou bedoel ik dan .
    ik ben zelf tandartsasisstente en begrijp je heel erg goed vooral door je verhaal over je vorige tandarts .Het zal allemaal wel even minder zijn maar goed koelen nadat je de kiezen eruit hebt en als je vragen hebt die gewoon stellen aan de behandelende tandarts/kaakchirurg .
    Succes alvast en het komt goed schatje XXX
    Liefs Cinderella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anita,
    Ik denk dat iedereen zich wel in je vehaal van angst en schaamte kan vinden maar gelukkig is er nu veel meer begrip voor dan vroeger
    en straks sta jij weer breedlachend op de foto met een prachtig mooi gebit hoe fijn is dat.
    Je kaart is een schatje geworden.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Anita
    Weet je dat je eigenlijk boft, ik wordt 70 in augustus en ben al jaren bezig voor een kunstgebit, ik heb er boven nog 5 staan, maar mijn tandarts vertikt het, ik loop al jaren met een frame, nou meis dat is ook niet alles.
    Je zal eens zien hoe gelukkig het je maakt, even door de zure appel heen bijten, het is allemaal toch héél anders dan vroeger gelukkig.
    Ik wens je veel succes met alles en het komt allemaal weer op zijn pootjes terecht.
    je kaart heeft er niet onder geleden, die heb je weer schottende geborduurd en afgemaakt.
    Dank, je wel voor het meedoen aan de uitdaging van Ons borduurkaartenblog, graag tot een volgende keer.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He Anita, balen zeg dat je een flinke behandeling staat te wachten, maar je moet maar zo denken het wordt er straks vast veel beter op en dan heb je geen klachten meer. Je kaartje is een schatje, helemaal des Anitas
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterend kaartje heb je gemaakt, echt heel mooi.
    Succes en sterkte straks met je gebit, valt allemaal niet mee. Ik hoop voor jou onder narcose, merk je zelf het minste van het trekken etc.
    Daarna is het ook even niet lekker, nogmaals heel veel sterkte, gr Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem09:44

    Hoi Anita, ik wel even zitten glimlachen hoor toen ik je verhaal las maar dat mag vast wel een beetje. Ik vwrwacht dat je als alles achter de rug is denkt....waar heb ik me eigenlijk zo druk om gemaakt. Maar heel spannend is het wel ik ga ook liever ergens anders heen dan naar de tandarts. Ik wel dat die kunstgebitten van tegenwwoordig er prachtig uitzien en dat niemand dat uberhaupt ziet dat je een kunstgebit draagt. Heel veelsterkte voor de komende tijd en ik ben heel benieuwd naar je verhaal dat hierop volgt met de uitslag van hoe alles is gegaan.
    Je kaart is trouwens prachtig. Moet ik ook weer eensgaan doen dat borduren want dat is hartstikke leuk.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Anita
    ik heb er geen ervaring mee maar denk dat dat ook allemaal wel weer goed komt .
    en heb je straks een prachtig gebit .Je kaartje is weer ontzettend mooi en prachtig borduurwerk er ook weer op .
    Fijn weekend alvast
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhhh dat borduurwerk: wat knap Anita. Supermooie kaart! En wat betreft kunstgebitten heb ik ook geen ervaring, maar ja als je zoveel last van je tanden hebt, ben je misschien veel beter af met een kunstgebitje. Je zult zien dat het 100% meevalt.
    xxx Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh Anita ik weet helemaal hoe je je voelt ik was 26 toen ik al zo'n ding in m'n mond kreeg ben nu 60 en ik kan je vertellen dat het echt mee valt ,maar dat je aan het idee moet wennen dat snap ik wel.Je kaart is heel mooi geworden.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem10:12

    hallo Anita
    allereerst hoef je je echt niette schamen.
    hier nog iemand die echt panisch voor de tandarts is(bij mij door de vreselijke schooltandarts) Dus ik heb bewondering voor iemand die wel durft te gaan
    Wens je dan ook heel erg veel sterkte
    Daarbij nog ff een compliment voor je weer supermooie kaart
    Ben een echte fan aan t worden hahaahahaha
    groetjes sterkte en veel liefs anneke
    9

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar kan jij toch niets aan doen? Niet voor schamen, hoor. Gelukkig is er zoveel verbeterd op kunstgebit gebied en ik hoop dat jij straks als alles qua wennen enzo voorbij is, er blij mee bent.
    Wat een mooie en sierlijke kaart met je fijne borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. super mooi en lief kaartje.
    Mijn broertje was 25 toen hij een volledig gebit kreeg.
    Moet zeggen dat hij heel erg ziek is/was, maar hij is vreselijk blij met zijn gebit en vooral het leven zonder pijn en iedere keer weer naar de tandarts te hoeven omdat er stukjes afbraken enz. Nu roept hij tegen ons als we bv. een ontsteking hebben, daar heb ik geen last meer van en hoef niet ieder half jaar meer naar de tandarts, ben dus ook geen tandatrs verzekering nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel mooi kaartje, liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Awel Aniet ik kan je hier goed in begrijpen.
    Ik heb zelf ook nog geen kunstgebit, maar wanneer dat ooit zal komen ga ik met hetzelfde probleem zitten.
    Hopelijk kom je binnen enkele weken vertellen dat het allemaal wel meevalt.
    Veel sterkte.
    Je kaart is prachtig.
    Mooie kleuren en het borduurpatroon vind ik geweldig mooi.
    Je hebt een hele mooie meisjeskaart gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach Anita toch.....wat een spanning allemaal.
    Sterkte en schrijf de spanning maar van je af.
    Het borduurkaartje vind ik SUPER MOOI.....zo LIEF in die pasteltinten.
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Anita veel succes bij de tandarts, en je kaart is weer een toppertje
    Lieve groetjes Tonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi kaartje Anita!
    Sterkte met je gebit, wat een narigheid allemaal. Maar denk maar zo, van de zomer heb jij een mooie glimlach!!
    Liefs Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O, wat heftig allemaal en ik lees net ook jou vorige bericht ook. Je maakt weer genoeg mee he? Ik hoop dat het allemaal een positief effect heeft. Sterkte ermee. Trouwens je kaartje is weer supermooi en lief. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Anita
    Wat is dat vervelend voor je, mijn gebit is vroeger ook niet goed behandeld, dus 2 kiezen kwijt en aan de andere kan is er pas een kies opnieuw gevuld, nou daar heb ik nog steeds pijn aan , dus ik moet dan toch de tandarts te bellen, maar ik heb er geen zin in om nog meer pijn te krijgen. Ik begrijp wat je voelt, Hierbij wil ik je dan ook heel veel sterkte wensen en ik hoop dat alles mee valt als dit allemaal gehad hebt.
    lieve groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Anita
    Wat een lieve kaart, mooi geborduurd!
    Veel sterkte de komende tijd, ik zal asn je denken
    Dikke knuffel desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Whoww Anita, ja kaart is schitterend zo met die lieve Tilda en prachtige kleurtjes. Ook het model vind ik leuk. En wat die tandarts betreft........... zat ze aan de verdovende middelen of zo. Jeeeeetje kan je haar niet meer aanklagen? Dat is wat ik zou doen als ze bij iedereen zo slecht heeft gepresteerd. Zo iemand hoort niet dit vak uit te oefenen. En wat het voor jou betekend.........ik denk dat een gebit na een tijdje wel went, maar je zal er toch eerst doorheen moeten denk ik. Veel sterkte, en het is niets om je voor te schamen hoor.
    liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben een geboren optimist Anita....Gaat helemaal goed komen, al zeker als het onder narcose gaat en je flink pijnstillers slikt....en dan....HOERA nooit meer naar de tandarts!!!!!!!!
    Ik wens je toch maar even veel sterkte....ik zou het zelf ook in mijn broek doen hoor ;-))
    En eens komt de dag dat ik ook aan de beurt ben...
    Prachtig lief kaartje trouwens!!!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Anita,
    Eigenlijk moet ik een beetje lachen om je verhaal, wat betreft de leeftijd dan, toen ik 18 jaar was moesten al mijn boventanden getrokken worden, toch steeds trouw naar de schooltandarts geweest, maar helaas een slecht gebit..toen heb ik 3 maanden zonder boventanden gelopen, dat meteen een prothese was toen nog niet..vanaf mijn 30e een volledig gebit en ..sinds een paar jaar..implantaten in mijn onderkaak, dat was pas enge om die er in te laten zetten, dus ..dat kan ook..maar pijnvrij zijn en geen ontstekingen is toch ook veel waard..ik wens je veel sterkte..
    Je kaart is weer een plaatje, mooie kleurtjes, super geborduurd en afgewerkt, mijn complimenten, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jeetje Anita, wat een spanningen allemaal.
    Ik wens je heel veel sterkte toe en echt, het gaat vast allemaal goed komen.
    Je kaartje is in elk geval prachtig.
    Fijn weekend.
    We krijgen volop zon, dus geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Anita een is een echt toppertje geworden. Mooie pastel tinten heb je gebruikt.
    Groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ach, dat is inderdaad heel erg schrikken! Heb zelf een implantaat, maar vond dat echt een uitkomst! Kreeg zelfs de slappe lach bij de kaakchirurg, want hij leek wel op 'Bob de Bouwer' en in die tijd was onze zoontje daar helemaal wild van. De kaakchirurg vertelde dat hij dat nog nooit had meegemaakt, ha, ha, maar toen kon ik niet zoveel zeggen door de verdoving. Ha, ha.
    Nou, ik vind het maar heel dapper van je hoor! En natuurlijk wens ik je heel veel sterkte met alles!! Wat moet dat moet, toch?
    Dapper zijn hoor! Je kunt het, want tja als moeder heb je ook niet zo heel veel keus. Dan ga je gewoon 'door'.
    Hopelijk zal het meevallen voor je!
    Lieve groetjes,

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohoh de tandartsen van onze tijd, waren echt slagers, gewoon hele gebitten geruïneerd.
    Als je maar een klein minigaatje had zo groot mogelijk boren, want waar vulling zit komt geen gat. Het is ook niet voor niets dat van onze generatie het grotendeel bang is voor de tandarts. Ik heb zo een waardeloos kokhalsfobie bij de tandarts, altijd het gevoel dat de watjes in mijn keel terecht komen en dat ik dan stik. Ik hoop dat ik mezelf hiermee ook eens onder controle krijg. Wens je heel veel succes bij kaakchirurg en met je gebit. Je kaartje is weer prachtig geworden, zo fijntjes met borduurtje erop.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een verhaal Anita, kan me voorstellen hoor dat je er tegenop ziet, zou ik zelf ook hebben. Heel veel sterkte toegewenst.
    Je kaart ziet er super uit.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Anita, allereerst wat een prachtig borduurkaartje heb je geborduurd, Ziet er weer mooi uit, ook die zachte kleurtjes. Wat de tandarts betreft, ik heb al op mijn 14e een bovenstukje gekregen omdat er een ziekte in mijn tanden zat, enkele maanden zonder 4 tanden gelopen en dat terwijl ik in klas 2 van de MULO zat, vanaf mijn 25e heb ik al een kunstgebit ook om dat het plaatje veel kapot maakte en ik een niet al te sterk gebit had. Wens je de komende tijd veel sterkte, even door de zure appel heen bijten. Voor je het weet is alles achter de rug en ben je blij dat je doorgezet hebt.

    groetjes en een fijn weekend Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. nou Anita ik heb je verhaal gelezen en kan best begrijpen dat je er tegenop ziet maar als je steeds ontstekingen hebt en pijn is dat ook geen pretje als alles achter de rug is en je bent er aan gewend valt het denk ik best mee en zeg je ik had het jaren eerder moeten doen mijn man was 16 toen hij al een gebit kreeg en lacht ons altijd uit als we naar de tandarts moeten ik wens je sterkte en maak maar heel veel van deze mooie kaartje,s als afleiding groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie kaart Anita,en heel veel sterkter met je gebit.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Anoniem15:52

    Hoi Aniet, Ik zit hier met tranen in mijn ogen jouw verhaal te lezen. Ik voel zo goed met je mee en ik begrijp je angst. Ook ik vind het een ramp, de tandarts. Ik ga maar je moet niet vragen hoe....ben een trillend rietje dan hoor. Vreselijk! Kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt dat je nu al aan een gebit moet en dan alle gedoe dat nog moet komen zoals het happen enz. Ook niet aan mij besteed maarrrrr wat mij erg goed helpt is om te kijken naar het resultaat, denk als je in de stoel ligt daar maar aan. Niet gaan denken aan wat mis kan gaan maar aan het resultaat, hoe mooi het wordt en dat je nooit maar dan ook nooit meer naar de tandarts hoeft, hoe lekker is dat?? Heel erg veel sterkte met alles Aniet!

    Je kaartje is weer prachtig geworden by the way! Een plaatje!!

    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Een prachtig kaartje.
    Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet hoor. Het is ook niet zomaar iets. Wens je heel veel sterkte.
    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Een super mooi kaartje Anita! en sterkte met alles, het valt inderdaad niet mee.
    Een heel fijn weekend,
    groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ja meis die tandartsen deden maar wat vroeger, hoe meer gaatjes ze vulden hoe meer werd hun knip gevuld!! Nu plukken wij daar de vruchten van, helaas! De aankomende tijd enorm veel sterkte...en je kan het....je hebt ook kinderen gebaard, dat ging ook niet vanzelf, hihi. toi, toi, toi!!!
    Je kaartje is weer prachtig, super kleur en borduurwerk!!!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hai Aniet ik begin met je kaartje die is weer super net als JIJ, want ik heb gelukkig nog mijn eigen tandjes, maar als ik op controle moet dan (ik zeg het gewoon maar ff) scheit ik zeven kleuren stront en ja lach maar, maar ik ben echt helemaal verpest bij de schooltandarts vroeger en ooit ben ik getrokken door een tandarts zonder verdoving nou dan weet je het zeker wel en nu loop ik dus bij een angst tandarts en gelukkig gaat mijn man mee dan gaat hij na mij in de stoel zitten dat gaat redelijk, maar dan moet je daarna ook nog is naar de mond hygieniste toe nou kan je zeggen ik zit nu dus in purmerent omdat ze het in ijmuiden voor mij verpest hebben bij de mond hygienist, maar ik kan alles op 1 afspraak doen dus moet er gevuld worden dan mag ik blijven zitten en hoef er geen nieuwe afspraak gemaakt te worden. Dus nou hou ik me verhaal kort ik neem mijn petje voor je af Aniet , want dit zijn dingen dat niet in je koude kleren gaat zitten. Ik wens je alvast sterkte met alles en ik zal aan je denken.

    Groetjes en liefs Jolanda XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh jemig, ik snap wel dat dit heel heftig voor je is. Mijn vader heeft al vanaf zijn 20e ofzo een kunstgebit, ik ken hem niet anders dan met zijn kunstgebit. En wat tantes van mij hebben ook al heel lang een kunstgebit, dus je bent niet de enige hoor. ;-) Maar de weg er naar toe is natuurlijk wel heel naar en wat vervelend dat je dan zo een slechte tandarts hebt gehad... ongelofelijk! Het zal een spannende tijd worden van alle behandelingen en tussenstappen, maar jij bikkelt je er wel door heen Anita! Rustig ademhalen, vooral niet teveel kijken wat ze doen (een narcose is dan wel weer handig hihi) en dan ga je ontzettend lang moeten wennen aan je nieuwe gebitje... maar ik weet dat het voor omstanders ook zo weer went. Mijn vader moest een paar jaar terug een nieuw kunstgebit, dat ziet er een aantal dagen heeeeeel gek uit (het gebit van iemand is zo bepalend voor het gezicht)... maar eigenlijk was ik al vrij snel ook wel weer gewend aan zijn nieuwe monduiterlijk. Net als met een kapsel dat soms wennen is bij iemand, maar wat je daarna niet meer ziet. Heel veel sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Anita, wat ontzettend knap hoe jij dit zo kan bewoorden, veel respect hoor, en het is
    niet niks, je hebt nog een weg te gaan, maar ik wil je daarbij heel erg veel sterkte
    wensen, uiteindelijk zal je blij zijn als het achter de rug is.
    Ik zou het bijna vergeten, maar je kaartje is weer schitterend ☺
    Gezellig en fijn weekend ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  43. hoi anita
    ja goed te begrijpen van het kunstgebit maar misschien een schrale troost op 23 jarige leeftijd kreeg ik een bromfiets ongeluk en om het kort te houden moest ik een kunstgebit zie je het voor je een jonge meid in de bloei van haar leven:-))maar tegenwoordig maken ze het zo mooi dat je er toch mooi bij gaat lopen! en je kaart is een juweeltje met prachtig borduur!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Dapper van je om je angsten onder ogen te zien! Ik wens je veel sterkte en zal duimen dat het allemaal mee zal vallen in plaats van tegen. Ik hoop dat je Aniet-humor je zal helpen om hier mee om te gaan.
    Je kaartje is weer super geworden!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo Anita
    Allereerst je kaartje is super mooi, prachtig borduurwerk en mooie kleuren.
    Heel veel sterkte voor de komende periode, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, is ook best heftig. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wauw wat een schitterend kaartje heb je gemaakt. En ik vind het heel dapper van je hoor dat je het toch op schrijft, ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet........ik schijt in me broek voor de tandarts maar ga wel braaf elk half jaar heen en heb gelukkig nooit wat, maar ja ook vroeger dat ik kind was hadden wij zo'n echte tanden beul, dus die angst gaat nooit meer weg, terwijl we nu een schat van een tandarts hebben. Dus meis heel veel succes
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hoi Anita, toch knap van je dat je dit deelt met ons. Je slaat je er vast wel doorheen, gewoon denken aan het eindresultaat....je gaat elke man verblinden met je big smile inclusief die twee stoere zonen van je.....;) Je kaart is een schatje, wat een borduurwerk he? Sterkte meis...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik vind je kaartje super, en wens je heel veel succes bij de tandarts. Het is mijn liefhebberij ook niet, hoor. En het komt echt allemaal wel goed.......vertrouw erop.

    Groetjes, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hallo Anita,

    Wat een super mooie kaart heb je gemaakt en dat borduurwerk ziet er zo fantastisch uit heel mooi gedaan hoor Anita.
    En heel veel sterkte met je gebit ik hoop dat het allemaal mee valt.

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Prachtig kaartje mooi borduurwerk,mooie kleuren,het ziet er weer super uit.
    En heel vel sterkte en succes met je gebit,dat gaat zeker goed komen,we spreken elkaar er nog over.
    Ik had een gebit met m,n 19 de en het bevalt me nog steeds goed,denk maar zo nooit meer pijn.
    Fijn weekend en groetjes.
    Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Schitterende kaart Anita.Gelukkig kan je met het borduren je kop even vrij maken.Wens je super veel sterkte en hoop dat je niet al te veel last er van mag hebben.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hoi Aniet,

    Superleuk kaartje. En veel succes met je kunstgebit.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hoi Anita, wat een prachtig kaartje; wat betreft je gebit - ik ben nog wat jonger (-1,5 jaar) dan jij, maar ook ik heb er afgelopen december aan moeten geloven. Het went snel hoor en ik ben hem nog niet verloren tijdens praten of zo. Succes en sterkte ermee en niet te veel over piekeren. Groetjes Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hoi Aniet,
    sjonge meid, wat een tandarts allemaal kan verprutsen zeg! Het is te hopen dat ze niet lang meer praktijk heeft gehad...Voor jou nu dus de zure vruchten plukken....
    Echt balen. En schamen hoef je je er toch niet voor? Kun jij niets aan doen.
    Ik wens je veel sterkte jet het verwerken, want ik kan me welvoorstellen dat dat niet in een uurtje even gedaan is.
    Gelukkig kun je lekker afleiding zoeken in het kaartjes maken en deze is echt goed gelukt zeg! Prachtig hoe je dat geborduurd hebt!
    Lieve gooetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Als eerste wil ik je sterkte wensen.
    En je kaar is weer super zoals altijd.

    gr jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat een mooi borduurwerk je kaartje is dan ook erg mooi geworden.
    Wens je heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Pfff, Anita. Ik kan me heel goed in denken dat je daar erg tegen op ziet en dat er ook wat waterlanden over gezicht heb laten lopen. Het is ook niet niks en vooral dat een vroegere tandarts je gebit heb verpest. Je kaart vind ik schitterend, prachtig geborduurd. met mooie kleur garen en Tilda past er heel goed bij. ik wens je heel veel sterkte.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Aniet, wat een prachtig kaartje weer, mooie kleuren.
    Heel veel sterkte de komende tijd, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Wat een nare tandartsen zijn er toch. Maar het komt allemaal goed.
    groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wat is dit weer een schitterende kaart Anita. Supermooi met de zachte pasteltinten.
    Veel sterkte de komende weken.

    Groetjes en fijn weekend.
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Allereerst je kaartje, die is weer super meis.
    Wat betreft je tanden wil ik je heel veel succes wensen het is natuurlijk niet niks maar al die ontstekingen zijn idd echt niet goed voor je, daar kan je allerlei andere dingen aan overhouden en daar wordt je echt niet blij van.
    Zou wel even goed met je tandarts en kaakchirurg overleggen wat je mogelijkheden allemaal zijn, qua verdoving maar ook wat voor prothese want daar zijn ook zoveel mogelijkheden voor. Ben zelf nog niet zover dat het bij mij nodig is maar heb dankzij alle voorlichting van mijn dochter (die komt dagelijks bij de tandarts) allang besloten dat als het zover is ik voor implantaten ga, mijn vader heeft ze ook (na eerst allerlei andere te hebben gehad) en is daar reuze blij mee.
    Liefs, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  61. och...wat een verhaal. Kan me indenken dat het ook een groot emotionele impact heeft. Heeeeeel veel sterkte! En dat meisje op je prachtige kaart komt je heel lief een bloemetje brengen ;-). groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Goedemorgen Anita,
    Ben weer helemaal bij met het lezen van je blog. Wat een mooi filmpje had je erop gezet van de kinderen met het down syndroom kreeg er gewoon kippenvel van. Zoals gewoonlijk zijn je kaarten ook weer super mooi. Mijn vriendin heeft sinds kort ook een gebit zij had ook altijd last van ontstekingen. Ze vond het net als jij verschrikkelijk. Nu ze het eenmaal heeft zei ze laatst tegen me van jeee had ik dit maar eerder gedaan. Wat een opluchting om weer alles te kunnen eten (dit duurde wel even) en geen pijn meer te hebben. Succes ermee het gaat vast allemaal goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ach jeetje Anita
    ik kan me goed voorstellen dat je het hier even moeilijk mee hebt

    heel veel sterkte
    ondanks alles heb je weer een super mooi kaartje gemaakt ik ben er helemaal weg van

    groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Hy Anita
    Wat is je kaart weer super mooi geworden.
    Ik herken heel wat in jou verhaal,had ook een tandarts zonder assistente die het nodig vond om elke keer vullingen te vernieuwen,gelukkig had ik tijdig een andere die alleen deed wat echt nodig was.Mijn angst was ook altijd een gebit maar gelukkig heb ik ze nog allemaal in redelijk goede staat op een na.Die is al vroeg eruit getrokken.Ook ik heb dus wel die angst nog altijd achter in mijn hoofd,maar weet ook van anderen als het eenmaal zover is en je bent gewend weet je niet beter. Heel veel sterkte meid en hopelijk verdwijnen je nachtmerrie,s wel voor die tijd.
    Liefs Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Heel mooi borduurkaartje! Dankjewel voor het meedoen bij Ons Borduurkaartenblog.
    Heel veel sterkte met alles voordat je je gebit hebt...

    Groetjes Lisanne
    http://cardsbylies.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Anoniem17:44

    Allereerst.. wat heb je weer een prachtige kaart gemaakt!!
    Ik vind het heel stoer van jee dat je ons durft te vertellen over je angsten voor de tandarts en het krijgen van een kunstgebit. Zoveel ellende doordat je een tandarts hebt gehad die totaal niet geschikt is voor het vak. Heel veel sterkte met happen en alle afspraken en hoop dat je nachtmerries snel verdwijnen. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Wat een prachtige kaart en wat een verhaal
    Brrrr snap dat je hier tegen op ziet.
    Fijn weekend. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  68. meid je hebt er een prachtig kaartje van gemaakt in lieve kleurtjes ook de tilda er bij heel mooi

    dan je gebid ik wilde als kind nooit naar detandarts zo bang was ik er voor sprong zelfs van de fiets af bij mijn vader toen hebben die het maar een poos zo gelaten tot ik zelf tot de conclusie kwam zo kan het niet langer en naar het ziekenhuis ben gestapt daar waren studenten die dit dan gingen doen ook mijn gebid gebid moest behoorlijk onder handen worden genomen en gerestaureerd nu is het bij wel goed gegaan allemaal maar jij hebt een verkeerder tandarts gehad helaas en daarom sneller aan een kunstgebid toe maar al die ontstekingen is ook niet oke voor je en je hebt geen keus zal vast allemal wel goed komen meid al snap ik wel dat je er erg tegenop ziet daarom heel veel sterkte maar ook sucses met alles en heel dapper dat je dat hier komt vertellen zal je ook weer steun geven .

    dikke knuf en fijne zondag

    lieve gr roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Een super mooie kaart in mooie kleuren, design en prachtig geborduurd!
    Heel veel sterkte met je tanden! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Nou Anita dan kom ik er ook nog even erachteraan om je te vertellen dat je echt niet bang hoeft te zijn hoor meis! Ik vind het knap dat je dat aan ons vertelt en je hoeft je er zeker niet voor te schamen! Ik wil je in ieder geval voor straks heel veel sterkte wensen en het gaat zeker goed komen. En je kaart is weer een toppertje hoor!
    Liefs Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. wat een prachtig geborduurde kaart Aniet.
    en heel veel sterkte met je tanden.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Prachtig Anita!! en heel veel sterkte
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Prachtig, ik vind dit echt een schitterende kaart, wat een bjoetie zeg, zo mooi die lieve kleurtjes. Wat vervelend van je tanden meis, zeker omdat je er zo tegenop ziet maar niets om je voor te schamen hoor. Zo herkenbaar van die tandarts, vroeger was dat gewoon zo, ze deden niet aan tandsteen verwijderen of wat dan ook, gelukkig zijn ze tegenwoordig veel beter op dat gebied en als ouder zijnde let je ook erop dat je kinderen goed poetsen en naar de tandarts gaan maar nog is dat geen garantie voor een goed gebit helaas. Een kunstgebit hoeft zeker geen ramp te zijn, natuurlijk zal het wennen zijn maar uiteindelijk zal het echt allemaal meevallen. Heel veel sterkte, Fijne zondag, liefs Hanny http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Goed bezig geweest met je kaart: een beauty!
    Kan me voorstellen dat het hele tandarstverhaal niet leuk voor je is, maar je hoeft je er absoluut niet voor te schamen. Soms lopen dingen nu eenmaal niet zoals je zou willen. Je zult zien dat het snel gaat wennen en je ook hier weer sterk uit komt. Heel veel sterkte en succes!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Och meis wat ontzettend vervelend voor je!! en wat erg dat je zo bang bent. Hou je haaks hoor en ik wens je alvast heeeeeeel veel sterkte de komende tijd!!
    Gaat vast helemaal goed komen!! Geloof erin!
    Je kaart is weer fantastisch!! Net als altijd. Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Och jeetje zeg kan me voorstellen dat je bang bent zou ik ook zijn maar je hoeft je er niet voor teschamen hoor.
    Je hebt een hele mooie kaart gemaakt.
    Liefs Pia en ik ga voor je duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Wauw zeg dat is me wat Aniet hoop dat het allemaal goed voor je gaat verlopen met de voorbereidingen van je nieuwe gebit straks.Ook al ben je bang we zullen allemaal aan je denken als het zo ver is.En als alles onder volledige narcose plaats vind zal het wel reuze meevallen.Ik wens je heel veel sterkte toe op 15 mei.

    Zoals altijd is je kaartje weer een bjoetie lekker weer in de favo kleurtjes en je borduurwerk is weer super!

    lieve groetjes Nit@

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Wat een schat van een geborduurd kaartje, erg mooi hoor en bedankt voor je deelname bij Ons borduurkaartenblog.
    Nou en heel veel sterkte hoor met je gebit, maar weet wel dat je straks weer een stralende lach hebt als alles klaar is.
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Prachtige kaart Anita, knap dat je dit wil vertellen aan ons.
    Je kan er niets aan doen hoor Anita.
    Ik moest wel gelijk aan mijn man denken....de schooltandarts heeft heel zijn gebit verpest. Die vulde maar een end raak!!! En slecht, eenmaal bij een gewone tandarts moest heel zijn gebit gerenoveerd worden. alle vullingen moesten opnieuw, nou daar ben je mooi klaar mee! Die heeft geen gebit maar wel een gouden kroon.
    al voor zijn 18e.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet je geheel sterkte te wensen, dom van me hé!

      Verwijderen
  80. Hoi Anita,
    prachtige kaart en wat een verhaal!
    Ik wens je de komende tijd heel veel sterkte toe.
    groetjes, Aniet

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Ach meid toch, wat een verhaal! Ik kan me gied voorstellen dat je daar mee zit. Maar uiteindelijk zal je zien dat het allemaal best mee zal vallen. Ik zql je ook een verhaal vertellen over mijn gebit. Vroeger warwn mijn ouders zo druk met hun eigen zaak dat ze nooit een afspraak maakten voor mij en mijn zus bij de tandarts. 7 jaar lang ben ik niet bij de tandarts geweest. Mijn kiezen begonnen af te breken en ik had dagelijks enorme kiespijn. Van mijn zakgeld kocht ik paracetamol, niemand mocht het weten want anders moest ik naar de tandarts en dat was mijn grootste angst. Uiteindelijk kreeg mijn zus ergens een baantje op kantoor. Er was in de zomer heel weinig te doen, dus had ze uit verveling de tandarts gebeld om voor haar en mij een afspraak te maken. Ik dacht echt dat ik in een nachtmerrie terecht was gekomen. Wat nu??? Ik begon te huilen en vertelde aan mijn zus hoe slecht mijn kiezen er aan toe waren. Ze heeft de tandarts gebeld en alles uitgelegd. Samen gingen we er naartoe. Mijn zus had 1 gaatje en ik...... Ik moest 7 kiezen laten trekken. Die waren niet meer te redden. En natuurlijk kon de tandrts dat niet zelf doen. Ik ben 2 keer bij de kaakchirurg geweest, hij heeft eerst 4 kiezen gedaan en de tweede keer de andere 3. Wat was ik die man dankbaar. En wat ben ik mijn zus dankbaar dat ze toen gebeld heeft. Anders had ik nu zeker ook een kunstgebit gehad. Mijn verstandskiezen zijn nu naar voren geschoven omdat daar veel ruimte was, en ik heb er niks in laten zetten. Dus Aniet ik dwnk dat ik me wel een beetje kan inleven in jouw verhaal. Maar het komt vast goed met je. Ik denk aan je! Sterkte.
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Wat een beslissing Anita! Maar kan alleen maar beter worden! Kiespijn, afbrekende tanden en kronen is allemaal niks... Gaat helemaal goed komen, je komt er met een stralende lach uit! X

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Aniet het is weer een plaatje!!!!
    en sterkte ,je kan het!!!!! en je ben een bikkel!!!
    liefs Anja

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo daar aan de andere kant van het beeldscherm, wat leuk dat je een bezoekje hebt gebracht en een reactie hebt achtergelaten, ik lees ze altijd met een glimlach op mijn gezicht. Bedankt. Liefs van Anita